چند توصیه در مورد خرید و مصرف عرقیات

اخیرا رویکرد مردم به طب سنتی  و استفاده از گیاهان دارویی و عرقیات در مقایسه با دهه های قبل رشد چشمگیری را نشان میدهد و طبیعتا توام با رشد تقاضا ، احتمال کاهش کیفیت و سود جویی سوء استفاده کنندگان نیز زیاد می گردد که چنانچه اطلاع کافی در این باره نداشته باشیم ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سلامت خود و خانواده مان را متحمل شویم لذا در این پست تصمیم دارم دانسته ها و تدکرات ضروری خود در مورد عرقیات را به علاقه مندان عرضه بدارم .

- بر خلاف آنچه شایع است که استفاده از عرقیات بی ضرر است ، اینگونه نیست و حتما بایستی با تجویز  و یا تخصص استفاده گردد .

- استفاده و خوراندن عرقیات به کودکان تا دو سالگی ممنوعیت دارد . 

- سعی نمایید عرقیات را از تهیه کنندگان مطمئن و یا تولیدکنندگان دارای پروانه تولید و دارای بر چسب استاندارد استفاده نمایید .

- سعی نمایید عرقیات را از فروشندگانیکه آنها را در بشکه های پلاستیکی و بصورت عمده خریداری و خود اقدام به فروش جزئی می نمایند ، خرید ننمایید .

- عرقیات حتما بایستی دارای تاریخ تولید و یا تاریخ انقضای مصرف باشند . دقت نمایید که بیش از یکسال مخصوصا در مورد عرقیات معطر مانند گلاب و بیدمشک و عرق نعناع و ...... نگذشته باشد.

- فروشندگانی که از سر بی اطلاعی بطری های عرقیات را در معرض تابش نور آفتاب قرار میدهند در واقع عمر مفید و خاصیت آنها را کاهش میدهند پس موقع خرید دقت نمایید حتی الامکان از این نوع تولیدات تهیه نفرمایید .

 -  ترجیحا عرقیات پر شده در بطری های شیشه ای را خریداری نموده و پس از خرید حتما در جایی کم نور  و خنک ( یخچال توصیه میشود ) نگهدار نمایید .

-  خواص ، میزان مصرف و چگونگی آن بهنگام تجویز و یا بر روی برچسب بطری مشخص می شود .

- بشرط شناخت از تولید کننده ، عرقیات تولیدی سنتی بر تولیدات صنعتی ترجیح دارند .

- یادمان باشد که داروهای گیاهی  و عرقیات اثر تدریجی دارند بنابراین زیاد مصرف کردن آنها به معنای سرعت بخشی به درمان نخواهد بود .

- مصرف برخی از عرقیات با داروهای شیمیایی تداخل دارند . حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 9 تير 1393برچسب:عرقیات, منع مصرف, نگهداری, کیفیت عرقیات, | 3:10 | نویسنده : جلال سبزوار |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.